Sunday, October 12, 2014

sedikit nasihat

berfesyen tu biar berpada-pada,
jangan ter-over,
jangan nak nampak cantik semata.
tak kemana pun.
kadang hati ni,
nak terikut gak bila mata dok tengok orang berfesyen ni.
ada yg baju labuh,
tudung labuh tutup dada,
tapi tang kaki skinny punya seluar. (cantik tapi tak molek la..)
ada yg baju dimasuk dlm seluar,
tudung pendek, seluar skinny. (nyampah tengok bila baju masuk dlm seluar!..)
ada yg baju belah dalam pendek,
pakai cardigan labuh, seluar skinny, berkasut.
ada yg pakai tudung belah belakang berbonggol (aku takleh terima yg ni. tang mana yg lawa pun taktau)
dan bermacam lagi lah…
nak kata aku perfect— memang kelaut.
tapi ni pandangan sendiri.
macam aku cakap, nak berfesyen tu biar berpada.
mohon dijauhkan rasa yg tak baik baik,
dan benda yg boleh meng-aibkan diri sendiri.
biarlah nampak selekeh.
dari dok terikut fesyen yg macam ke-baratan ni.

note to myself too

*senyumsikit

1 comment: